Avsignum

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
”Capitalism, ho!”
~Vesihaltioiden kuningas, Kree

Avsignum on Henkiulottuvuudessa, maailmankaikkeuden "kärjessä"[1] sijaitseva veden elementaalitaso, joka nimensä mukaisesti on suurimmaksi osaksi veden täyttämä.

Kolmiulotteiselta muodoltaan Avsignum on pallo, kun taas yliulotteisesti sen reunat taipuvat niin, että pallon pinta on sen keskipiste ja sen keskipiste on sen pinta.

Keskipisteestä "laskeutuu"[2] yliulotteisesti viisi virtaa[3], jotka kukin laskeutuvat henki- ja ihmisulottuvuuksien lävitse, kukin päätyen yhdelle viidestä Suuntaumusalueesta; Harmauden virta "putoaa" suoraan ulottuvuuksien lävitse, ja laskee Harmautta ympäröivään Harmaaseen Mereen, Syvyyden virta syöksyy lävitse Helvetin portista aina sen pohjimmaisiin kuiluihin asti siinä missä sen pari, Valkeuden virta, kohoaa Taivaan Portista ja yhtyy Valkeuden väylään, ja Kaaoksen Koski hyökyy Kaaoksen Valtakunnan syövereihin.

Tuntemattomasta syystä Avsignumin spatiaalinen ulottuvuudellinen lähiympäristö on täynnä orbineja. Tämä on varsin outoa, sillä Avsignum on mahdollisimman kaukana kaikesta suuntaumusenergiasta, jonka luokse orbinit puolestaan hakeutuvat. Ehkäpä näillä orbineilla on vain tylsää tai jotain? Tai ehkä ne ovat korallimiesten lemmikkejä?

Historia[muokkaa]

Avsignumilla on poikkeuksellisen sijaintinsa vuoksi pitkä historia Universumin tärkeimpänä kaupankäyjänä; Jokaisen suuntaumusalueen luokse laskevat virrat ja keskeinen sijainti Henki/Keskimaailmassa ovat taanneet sille niin erinomaiset kaupankäyntiyhteydet, että vastavia ei löydy koko muusta Universumista. Avsignum ei ole kuitenkaan käynyt kauppaa aina.

Kuningas Kreen taikavaltikka

Avsignumin alkuperäiset asukkaat ovat joutuneet pitkälti väistymään Avsignumin vallanneiden vesihaltioiden ja korallimiesten[4] tieltä. Vuonna 4257 eaa. vesihaltiat tunkeutuivat Avsignumiin vesimanan houkuttelemana. Alkuperäisten asukkaiden johtajalla, veden elementaaliherra Vadorezilla oli sanansa sanottavana tätä vastaan, mutta hänet listinyt vesihaltioiden kuningas Kree[5] ei hetkauttanut niille korviaan. Vadorezin heikentynyt olemus vangittiin Kreen taikavaltikkaan samaan aikaan kun korallimiehet uiskentelivat pitkin Avsignumia. Nykyään harvat jäljellä olevat vesielementaalit toimivat vesihaltioiden vesimaagien orjina, ja korallimiehet jatkavat uiskenteluaan. Avsignumia asuttaa suuri määrä muitakin vesiolentoja, mutta heidät ovat korallimiehet kesyttäneet.

Jahka uivat asiat oli saatu hoidettua, Kree hokasi Avsignumin laajamittaiseen kaupankäyntiin tarjoamat mahdollisuudet[6]. Hän harrasti kauppaa, salakauppaa ja suoranaista salakuljetusta jokaisen suuntauksen sekä Keskiulottuvuuden tärkeimpien kuningaskuntien kanssa. Kaupankäynnin seurauksena Avsignumiin kertyi huomattava määrä vaurautta. Tätä vaurautta ei koskaan käytetty mihinkään, mutta Kree oli perverssi, joka tykkäsi uiskennella varallisuudessa. Korallimiehet jatkoivat uiskenteluaan. Välillä he kesyttivät Avsignumin alkuperäisasukkaisiin kuuluvia vesipetoja, ja käyttivät niitä ratsuinaan.

Tuntematon, maagisista aseista kieltäytynyt sankari perinnehaarniskassaan yrittämässä kesyttää merihirviötä. Jäännöksiä etsitään yhä.

Vuoden 1998 elementaalikatastrofi[muokkaa]

Universaalin vuoden 1998 elementaalikatastrofi koski poikkeuksellista kyllä kaikkein vähiten Avsignumia. Universumin "kärjessä" sijainnut Avsignum ei kokenut muiden elementaalitasojen tavoin suuria järistyksiä elementaalisen epätasapainon levitessä läpi Universumin. Muutama virta koki reitinmuutoksia, mutta mitään suurimuotoisempaa ei tapahtunut. Lisäksi kuningas Kree luovutti Vadorezin sisältävän taikavaltikkansa Hjassanille ilman suurempia mutinoita[7].

Sotien aikakausi[muokkaa]

Avsignum kärsi kovasti Kaaoksen sodan ja Majora-sodan aikana osapuolten käyttäessä Avsignumia ohituskaistana toisen osapuolen alueelle. Tietenkin molemmat osapuolet tajusivat tämän mahdollisuuden alusta saakka, joten Avsignum toimi tätä kautta käytävän taistelun pääasiallisena näyttämönä. Avsignumin vesimaagit yrittivät teljetä Kolmoseen ja Neloseen vievät virrat parhaansa mukaan, mutta kahden Suuntaumuksen yhdistetty voima oli liika jopa muutamalle biskatamat-tason maagille. Monet urheat korallimiehet menettivät henkensä puolustaessaan Avsignumin asuttuja alueita siellä käytäviltä helvetillisiltä taisteluilta. Sodat myös tyrehdyttivät Avsignumin kaupankäynnin käytännössä kokonaan.

Toinen Universumin sota[muokkaa]

Toinen universumin sota oli viimeinen niitti Avsignumin naulaan. Neljän osapuolen keskenään taistelevat joukot olivat liikaa sille, mitä Avsignumilla oli tarjota itsensä puolustamiseen. Kuningas Kree, suurin osa haltioista sekä aivan liian monet korallimiehet menettivät henkensä sivullisuhreina. Myös muu Avsignumin asujaimisto koki kammottavia määrällisiä tappioita. Kuoliniskun Avsignumille sellaisena kuin se tunnettiin antoi Alignment Elementaliin tähdätty Keisari-Paperi-Saksien Super-Dimensional Charlemagne Cutter, joka tuhosi tehokkaasti joka ikisen Avsignumin virroista, muuttaen Avsignumin eristetyksi tasku-ulottuvuudeksi ja tappaen suurimman osan vähistä jäljelle jääneistä asukkaista sekä osapuolten joukoista.

Toisen Universumin sodan tuhoja korjatessa Avsignumin korjausta ei katsottu tarpeelliseksi ja Avsignum jäi joksikin aikaa unohduksiin, kalpeana varjona aikaisemmasta loistostaan.

Kugayan nousu[muokkaa]

Under construction.png Alla rakentamisen!
Tämä artikkeli on harvinaislaatuisen perseestä, koska se on keskeneräinen.
Ota rukkaset ja vasara käteen ja rakenna sitä hieman valmiimmaksi.

  1. Suuntaumusalueita vastapäätä.
  2. Vesimana ei tunne erityisesti vetoa mihinkään suuntaumuksista, joten se levittäytyy kaikkien alueelle... kai?
  3. Itse asiassa tapa, joilla näiden muodostelmien sisältämä neste liikkuu, on enemmänkin kaksisuuntaista seitsenulotteiskaksoiskierukointia, mutta koska kaksisuuntainen seitsenulotteiskaksoiskierukka näytää tökeröltä tekstissä, käytämme edempänä sanaa "virta"
  4. Mitä vittua, Röhmöfantti?
  5. Vadorezin tuhoamista pidettiin Kreen ensimmäisenä onnistuneena tekona hallitsijana.
  6. Tätä pidetään Kreen toisena onnistuneena tekona hänen valtansa aikana
  7. Tätä pidetään Kreen kolmantena järkevänä tekona hänen valtansa aikana
Universumin elementaalitasot
Tuli Caminus - Salama Levitanium - Tuuli Talanteos - Vesi Avsignum - Luonto Silvitas - Maa Kthogrond - Jää Hielomund

Valo Lumenolus - Pimeys Dsephifode