Caledr

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Caledr
Logo6.gif
Koko nimi:Caledr
Laji: Puolhaltia
Sukupuoli: mies
Syntymäaika: ?
Syntymäpaikka: Kakkonen
Suuntaumus: Paha
Voimaluokitus:Biskamatar
Tuhokapasiteetti:Semiplanetaarinen
Regeneraation taso:Keskinen alhainen
Kuolemattomuuden
tyypit:
1, 3
Liittolaiset: Hänen joukkonsa
Arkkiviholliset: Valon joukot
Saavutukset: Vähäisemmän kaaosjumalan Larvegosin osittainen surmaaminen
Pilkkanimet: Äpärä, haltiaprinssi

Caledr on Pahuuden armeijoiden keskitason komentaja, jonka suku- ja syntyhistoria ovat perin kiintoisia. Myös hänen eksoottiset kykynsä taistelussa voidaan laskea mitä mainittavimpiin[1].

Historia[muokkaa]

Caledr on syntynyt Mahtien mittelön aikoihin, nuoren valohaltian suurena yllätyksenä ja ilona. Caledr syntyi ja kasvoi ilman tietoa isästään, aiheuttaen tälle jonkinasteisen halveksunnan isäänsä kohtaan. Caledr kuitenkin värväytyi Kakkosen taistelukoulutukseen ja pääsi läpi kohtalaisin arvosanoin[2].

Myöhemmin hänet lähetettiin taistelujoukkoihin Kaaoksen valtaamalle liikenteen solmukohdalle. Suuri osa kummankin osapuolen joukoista tuhoutui, mutta erään kaaosmaagin kertomus Caledrin sisimmässä asuvasta kaaoksesta sai Caledrin pettämään joukkonsa ja siirtymään vastustajan puolelle. Kaaos kuitenkin työnnettiin pois ja Caledr aloitti harjoittelun Kaaoksen riveissä haalien samalla tietoa itsestään.

Myöhemmin hänet värväsi kaaosjumala Larvegos, naamiojumala. Tämän palveluksessa Caledr sai komentoonsa pienen haltia-armeijan, joka vannoo hänelle ikuista uskollisuutta. Joitain vuosia Larvegosta palveltuaan Caledr sai kauhukseen selville sen asian, jonka olisi pitänyt olla mahdotonta. Larvegos oli vuosisatoja aiemmin vietellyt erään haltian valeasussa, jotka hänen kykynsä hänelle soivat. Hänen onnistui huiputtaa kaikkia, jopa tätä haltiaa niin, että saattoi alulle mitä kauhistuttavimman sekasikiön. Tämän demonisen jälkeläisen kantaja palasi kotimaahansa, eikä hänestä kuultu sen enempää[3]. Suuren vihan vallassa Caledr surmasi[4] Larvegosin ja tämän nerothys-henkivartijat[5]. Tämän jälkeen Caledr seuraajineen pakeni mitä uskomattomimmalla tempulla[6] ja suuntasi Ykköseen, missä hän erilaisten juonien ja sopimusten avulla pääsi lopulta itsensä Nigelin lähipiiriin ja suosioon. Viimeksimainittu antoi Caledrille komentoonsa tuomansa haltiat, jotka Caledr pitää visusti paraativalmiudessa komeine haarniskoineen ja viirineen missä hyvänsä tilanteessa[7]. Silti Caledr on niittänyt mainetta Ykkösen sodanjohdon silmissä, ja parantaa sitä tasaiseen tahtiin.

Voimat ja kyvyt[muokkaa]

Caledr
Fyysinen voima:
40
Nopeus:
50
Ketteryys:
50
Aseeton taistelutaito:
25
Aseellinen taistelutaito:
40
Energianhallinta:
10
Taikuus:
40
Psioniikka:
30
Älykkyys:
45
Tiimityöskentely:
20
Muut kyvyt:
40

Caledrin kyvyt ovat haltiaperimänsä ansiosta hyvin painottuneita nopeuteen ja ketteryyteen sekä taikuuden saloille. Caledr myös osaa mitä erikoisimpia iskunväistöjä ja puolustustekniikoita, mitkä antavat hänelle etulyöntiaseman useita muita olentoja vastaan taistellessa.

Nopeus ja ketteryys
Haltiaperimänsä suomien etujen avulla kykenee Caledr mitä taidokkaimpiin väistöliikkeisiin.
Aseellinen taistelutaito
Erinomainen, Caledr on miekkansa Kotaerun avulla lähes lyömätön puolustustaistelija Biskamatarien luokassa.
Energia ja taikuus
Caledr, kuten useimmat muut haltiat, on heikoilla energianhallinnassa, mutta osaa silti joitain mustan-ja harmaan energian kikkoja. Taikuudessa taas hänellä on ilmaelementin spesialiteetti, mitä hän useimmin käyttääkin. Caledr mm. tiivistää ilmaa muuriksi, kahleiksi ja muiksi kehittyneen muotoiluasteen suojaaviksi muodoiksi. Caledr myös hallitsee jonkin verran pimeää magiaa ja Pahuuden Suuntaumusmanaa.
Psioniikka
Tukee Caledrin puolustautumistyyliä.

  1. Omassa sarjassaan, siis.
  2. 'Hänessä on jotain tuttua, ja niin vierasta...' kuului monien hänen opettajiensa suista.
  3. Jos et jo vihjailusta hoksannut, paljastamme että Caledr on tämä sekasikiö.
  4. Siinä määrin kuin se vallitsevassa asiantilassa oli mahdollista.
  5. Olennot muistuttavat orbineita, mutta ovat demonivoimineen elevam biskatar-tasoisia.
  6. Kyseinen pako on päässyt sijalle 30 Universumin uskomattomampien tapahtumien listalla.
  7. Tämä johtuu luultavasti jostain oikusta, mutta minkäs teet.