Inferno

Kohteesta Hömppäpedia
Inferno
Muinaiset.jpg
Etsi Muinainen -kuva-arvoitus.
Koko nimi:Inferno
Tosinimi:ei tiedossa
Laji: Suuri Muinainen
Sukupuoli: ??? (Silti viitattu aina maskuliinisin termein)
Syntymäaika: ?
Syntymäpaikka: Cthuro'Vaers
Suuntaumus: Paha
Voimaluokitus:Mainor
Tuhokapasiteetti:Intergalaktinen
Regeneraation taso:Korkea korkea
Kuolemattomuuden
tyypit:
1, 3, 7, 8
Liittolaiset: Klael, Xarthac
Arkkiviholliset:
Saavutukset: Varjargien luominen ja vainvihkainen siirto Universumiimme, esiintyminen väärillä henkilötiedoilla tunhansille Muinaisia palvoville kulteille, laajamittainen muotomanipulaatio.
Pilkkanimet: Tuikku, Liekki, Darth Vader...

Inferno, tunnetaan myös aliaksilla Aphoom-Zhah, Cthugha, Zhadra jne. on yksi Cthuro'Vaersin Suurista Muinaisista ja Varjarg-nimisen rodun luoja ja valtias, palvelijoinaan alemmista Muinaisista lisäksi Xarthac ja Klael. Hänen elementtinsä on tuli ja aspektinsa tuho. Infernon tiedetään esiintyvän kultisteilleen useina enemmän tai vähemmän tunnettuina Muinaisina, väistäen suoran ilmentymisen[1]. Tämän erikoisen lähestymistavan vuoksi hänellä on erittäin laaja valikoima hahmoja, eri päistä otettuina esimerkkeinä valtaisa[2] musta lohikäärme sekä soutuveneellä meriä seilaava harmaaseen sarkatakkiin pukeutunut mies.

Näiden alihahmojen huipulla seisovat kuitenkin hänen todelliset hahmonsa, jotka ajavat heikommat olennot johonkin niin kauheaan tilaan, että jopa Infernon omat alaiset kauhistelevat tuloksia. Inferno kuvaillaan joko sanoin "...raskas, vieraita geometrisiä muotoja toteuttava paksu haarniska[3], jonka sisään heijastuvat ruumiin varjo ja kauheat aavemaiset silmät pinnan ollessa mustien liekkien nuoltavana..." tai sitten "...monivärinen tulimeri, joka liikkuu äänettömästi, vuoroin valumalla, vuoroin sadoilla ja tuhansilla lonkeroillaan, joiden tarttumapintojen neulainen rakenne kykenee repimään sielun miehen rinnasta..."

Voimat & kyvyt[muokkaa]

Inferno
Fyysinen voima:
80
Nopeus:
55
Ketteryys:
50
Aseeton taistelutaito:
60
Aseellinen taistelutaito:
90
Energianhallinta:
80
Taikuus:
80
Psioniikka:
70
Älykkyys:
80
Tiimityöskentely:
20
Muut kyvyt:
80

Meidän universumissamme Infernon voimat ovat Mainor-tasoa, mutta hänen voimankäyttöään rajoittaa hänen kotimaailmankaikkeutensa ja muiden maailmankaikkeuksien väliset integraativaikeudet, jotka syövät suuren osan hänen mustan auransa energiavaroista.

Fyysinen voima
Vaikka Inferno ei ole voimakas fyysisesti, kykenee hän kuitenkin halkomaan mantereita ja viskomaan kuita ym. taivaankappaleita ongelmitta. Inferno luottaakin siksi enemmän aseelliseen taistelutaitoonsa.
Aseellinen taistelutaito
Infernon bravuuri. Aseellisellaan kykenee Inferno mitä uskomattominpiin suorituksiin, riisuen aseista useankin vastustajansa. Infernon suuri fyysinen voima tukee raskaita iskuja.
Aseeton taistelutaito
Inferno osaa myös aseettoman taistelutaidon, vaikka ei käytäkään sitä kummoisesti. Siitä esimerkkeinä Mielen-, Vahvan- ja Muinaisen nyrkin[4] korkeahkot taidot.
Psioniikka
Inferno on voimakas psioniikassa ja hallitsee mentaalikyvyt ja telekinesian kuin vettä valaen.
Energianhallinta ja taikuus
Auransa vuoksi osaa Inferno taikuudessa ja energiassa huomattavan monia tekniikoita kyeten tekemään aikamoista tuhoa.
Musta tuliaura (Muut)
Musta[5], vieraista energia-ja manatyypeistä koostuva aura, jonka voimia hän kykenee kanavoimaan tehostamaan maagisia ja energeettisiä kykyjään. Aura myös antaa hänelle regeneraatiokyvyn ja useita erinäisiä muita etuisuuksia.

Erikoistekniikat[muokkaa]

Million Year Flames
Tuhoisa supertekniikka, jossa Inferno keskittää koko auransa kapasiteetin yhteen miekaniskuun ja hyökkää samanaikaisesti sekä fyysisesti, psyykkisesti, maagisesti että energisesti. Hyökkäyksen tuottaman vahinko vaikuttaa usealla todellisuustasolla[6] ja usealla aikajanan pisteellä, ollen näin ollen kykenevä tuottamaan niin sanottua 'tosivahinkoa'[7]. Tekniikan heikkouksia ovat luvattoman pitkä latausaika[8] ja sen suuri voimankulutus; se näet puristaa Infernon auran likipitäen tyhjiin, rajoittaen hänen voimareservejään. Tekniikkaa ei voi myöskään käyttää täydessä potentiaalissaan Kadonneen Universumin ulkopuolella[9] integraatio-ongelmista johtuen.

Viitteet[muokkaa]

  1. Infernon arvellaan siten haalivan kannattajiaan, paljastamatta itseään toisille Muinaisille.
  2. Multiversumimme suurimman, jos tarkkoja ollaan. Musta Lohikäärmejumalakuningas on hänen varsin mahtipontinen tittelinsä.
  3. Infernon miekkailutyyli on erikoistunut liikkeiden suorittamiseen hyvin paksun ja raskaan panssarin kanssa. Se sisältää myös "puhtaista" miekkailutyyleistä poiketen varsin harvinaisia panssaritorjuntoja ja -sivuunlyöntejä, joita haarniskan sadat ylimääräiset ulottuvuudet tehostavat.
  4. Muiden raajojen ollessa käytössä isketään vastustajaa lonkerolla takaapäin.
  5. "Värit värien ulkopuolelta"-skaalan väri. Meidän Universumissamme usein musta, mahdollisesti myös monivärinen.
  6. Hyödyllistä mahtiolentoja vastaan
  7. Haavan tuottama vahinko kertautuu sitä voimakkaammaksi, mitä kauemmas se yltää menneisyyteen, ja on sitä vaikeampi parantaa, mitä kauemmas se ylettyy tulevaisuuteen.
  8. Ei mitenkään epätavallista supertekniikalle
  9. Ko. universumin romahtamisen jälkeen tekniikkaa on mahdollista käyttää täydessä potentiaalissa enää Suurten Muinaisten omassa tasku-ulottuvuudessa.