Khrononthep

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Chaos league logo 2.svg
Tämä artikkeli käsittelee Kaaosta tai jotain siitä syntynyttä epäsikiötä. Varo henkesi puolesta astuessasi sisään.
Khrononthep
Logo6.gif
Koko nimi: Khrononthep 0. Epäsovinnainen
Tosinimi: Khrononthep
Laji: Tuntematon
Sukupuoli: Neutri
Syntymäaika: ?
Syntymäpaikka: ?
Suuntaumus: Kaaos
Voimaluokitus: Suprem biskatamatar
Kuolemattomuuden
tyypit:
Ainakin 1 ja 5
Energiatyypit: Kaikki värienergiat, ylemmät ja alemmat perusenergiat, Kaaos
Manatyypit: Kaikki elementaali- ja voimamanat, Kaaos
Liittolaiset: Kivi-paperi-sakset, kaaosherrat, Kaaoksen otukset
Arkkiviholliset: Järjestys
Saavutukset: Olentojen käännyttäminen kaaokseen, useita muita teoreettisen kaaosmatematiikan, metafysiikan ja taikuuden alueilla
Pilkkanimet: Khrononthep Turmelija, hullu tiedemies, pariah

Khrononthep 0. Epäsovinnainen oli Mahtien Mittelön aikana vaikuttanut Kaaosherra ja teoreettinen matemaatikko-filosofi, joka kohtasi loppunsa suistuttuaan taistelussa seitsemännen loppurysäyksen singulariteettiin kahdeksannen universumisyklin lopussa. Akateemisesti hänet tunnetaan työstään kaoottisen epäjärjestelmien ja järjestelmättömyyksien käyttäytymistä ennustavien mallien parissa[1] sekä sekalaisista saavutuksista korkean tason taikuuden alalla.

Ulkoiselta esiintymiseltään Khrononthep vaikutti suurimman osan ajasta enemmänkin Tasapainon tai jopa *pthyi* Järjestyksen kuin Kaaoksen edustajalta. Aikalaislähteiden mukaan hän oli rauhallisesti käyttäytyvä, kohtelias ja maltillinen luonne, jonka metodologia ja toimintatavat muistuttivat päällisin puolin hyvin, jotkut sanovat liian, paljon sitä järjestystä, jota vastaan hän toimi. Tämän ulkokuoren alla hän oli kuitenkin täysin, kiistämättömän hullu ja läpeensä kaoottinen - antamastaan harkitusta ja suunnitelmallisesta vaikutelmasta huolimatta hänen motiivinsa olivat usein mielivaltaisia tai järjettömiä ja hän oli erityisen taipuvainen aloittamaan, vaihtamaan ja hylkäämään projekteja lennosta, ystävällismielisestä esiintymisestään huolimatta hän kykeni yhtälailla silmittömään julmuuteen kuin diplomatiaan ja hienovaraiseen manipulaatioonkin, ja vaikka hän sekä laati että toteutti suunnitelmia (molemmat epätavallisia kaaoksen palvelijoille), ne olivat usein päällekäisiä, ristikkäisiä ja ristiriitaisia.

Järjestyksen antama lisänimi "Turmelija" juontui hänen korruptoivista voimistaan sekä taidostaan vietellä lupauksilla, valheilla ja valitettavan usein totuuksilla olentoja, kansoja ja maailmoja Kaaokseen.

Voimat[muokkaa]

Khrononthep oli eräs aikansa ja koko Universumin historian mahtavimmista Kaaoksen voimien edustajista, joka jäi varmasti toiseksi vain Kivi-paperi-saksille, silloisille Kaaoksen Mainoreille Vanorda Descormidliolle ja Varjovartijalle sekä Ruumiillistuneelle Kaaokselle Itselleen. Hän hallitsi huomattavalla taidolla useimmat yliluonnollisten taitojen osa-alueet. Kaaoksen über-oliona hänen pistearvonsa oli 11.

Taikuus
Khrononthep oli erittäin voimakas maagi. Hän kykeni käyttämään kaaosmanaa ja kaikkia elementaali- ja voimatyypin manoja. Raa'an voiman sijasta hän painotti laaja-alaista osaamista, kehittämiään edistyneitä, matemaattisen epävakaita loitsukuvioita ja kaikkien maagisten taitojensa osa-alueiden luovaa yhteiskäyttöä. Hän saattoi voittaa itseään voimakkaampia mutta kapeakatseisempia maageja koska nämä eivät yksinkertaisesti kyenneet vastaaman kyllin nopeasti hänen epäortodoksisiin temppuihinsa. Hänen bravuurejaan olivat monimutkaiset epätarkkuusloitsut, joita hän käytti vastustajiensa hämäämiseen ja järjestäytyneiden rakennelmien suoraan muuttamiseen kaoottisiksi.
Patterns of Khrononthep
Voimallinen sarjaloitsinsa, joka tartuttaa kohteeseensa itseään monistavista ja muuntelevista, lähiympäristöön leviävistä kuviorakenteista koostuvan maagisen "viruksen". Loitsuja on kolme:
  • Primary Pattern: Infektiovaihe. Kuviot tarttuvat osoitettuun kohteeseen ja alkavat monistua.
  • Secondary Pattern: Leviämisvaihe. Kuviot levittäytyvät välittömään todellisuusympäristöön. Tämä vaihe voidaan jättää pois, jos loitsulla halutaan vaikuttaa vain alkuperäiseen kohteeseen.
  • Final Pattern: Terminaalivaihe. Kriittisen massan saavuttaneet kuviot tekevät jotakin tartutetulle alueelle. Annetuista ohjeista riippuen ne voivat esimerkiksi tuhota sen tai muuttaa sen joksikin muuksi. Ohjeiden monimutkaisuudesta ja infektioalueen laajudesta riippuen terminaalivaiheen vaikutusaika ei ole välitön, mutta kun se kerran on aktivoitu, sen eteneminen ei enää ole loitsijan hallittavissa.
Summonointi
Kyky kutsua paikalle alempia kaaosotuksia. Khrononthep suosi tyhjiöotuksia ja tyhjiödemoneita.
Psioniikka
Taikuuden ohella Khrononthep harjoitti myös psioniikka. Hän hallitsi telepatian, ESP:n, telekinesian ja illuusiot erinomaisesti ja käytti niitä tehokkaasti muiden voimiensa tukena.
Manifestaatio
Korkean tason psioninen tekniikka, jonka käyttäjän on mahdollista muuntaa puhdasta mielensä voimaa fyysiseen muotoon ja siten tehdä ajatuksistaan todellisuutta. Koska luotu aine on peräisin käyttäjän mielestä, sen ominaisuudet seuraavat tarkasti hänen tahtoaan eikä sen tarvitse noudattaa samoja fysiikan lakeja kuin tavanomaisen materian.
Energiamanipulaatio
Osasi käyttää kaikkia väri- ja perusenergioita (sekä ylempiä että alempia) ja kaaosenergiaa. Erikoistui ulottuvuusmanipulaation ylemmillä perusenergioilla.
Todennäköisyysturbulenssi
Tekniikka, joka aiheutti arvaamatonta värähtelyä paikallisessa todellisuuskentässä ja hämärsi todennäköisen ja epätodennäköisen rajaa. Tekniikasta oli kaksi versiota: hidas, tasainen värinä ja nopea, voimallinen pulssi.
Todellisuuden mutatoiminen
Khrononthep saattoi kaaoseffektejä käyttämällä muuttaa todellisuutta tahdonvoimallaan ja tehdä mahdottomasta totta.
Rïj'cñè-kz
Kaaostekniikka, joka repii reikiä ulottuvuuksien välille mahdollistaen läpikulun. Khrononthep käytti tätä tekniikkaa siirtääkseen itseään ja muita kaaosotuksia paikasta ja ulottuvuudesta toiseen.
Kaaosaura
Tuntemattomasta syystä Khrononthepista huokui jatkuvasti ympäristöön korruptoivaa kaaosenergiaa. Khrononthep hillitsi sen virtaa tarkoitusta varten valmistamallaan amuletilla, joka toimi eräänlaisena patona kaaosenergialle, ja muutti sen hyöyn heikemmäksi mutta kohdennetummaksi taustasäteilyksi, joka vaikutti passiivisesti tekemällä epätodennäköisestä todennäköistä ja kerääntyi hiljalleen Khrononthepin ympäristöön aiheuttaen sen hitaan mutatoitumisen kaoottisemmaksi. Amuletin "patoama" kaaosenergia muodosti Khrononthepin ympärille auran, joka toimi nopeasti käyttöönotettavan voiman varastona ja suojana hyökkäyksiä vastaan.
Korruptoiva kosketus
Khrononthep saattoi korruptoida läheisyytensä lisäksi kosketuksellaan, sekä fyysisesti että vertauskuvauksellisesti. Pelkästään hänen havaitsemisensa kykeni muuttamaan heikommat olennot kuolaaviksi hirviöiksi, ja voimakkaampien kohtaloksi saattoi koitua hänen kanssaan puhuminen tai hänen kosketuksensa.

Amuletti[muokkaa]

Khrononthep käytti erityistä amulettia hallitsemaan kaaosauraansa. Elossa ollessaan hän piti amulettia aina kaulassaan, mutta hänen kuolemansa jälkeen se joutui kadoksiin. Se on havaittu useasti Keskiulottuvuudessa yhdeksännen ja kymmenennen universumisyklin aikana, mutta sitä ei ole tähän asti onnistuttu ottamaan haltuun.

Amuletti on itsessään kaaosvoiman lähde. Yksinään sillä on vain heikkoja joskin laajalle alueelle yltäviä korruptoivia vaikutuksia, mutta se on ohjelmoitu kadoksiin joutuessaan palaamaan luojalleen. Tullessaan kosketuksiin sopivaksi katsomansa tiedostavan olennon kanssa amuletti on kykenevä ottamaan tämän olennon mielen osittain hallintaansa ja houkuttelemaan olennon käyttämään itseään. Amuletin avulla isäntäolento voi käyttää kaaosenergiaa ja -manaa, ja amuletin integroidessa itsensä perusteellisemmin sen voimat kasvavat samassa suhteessa. Samalla amuletin korruptoiva vaikutus voimistuu ja muuttaa hiljalleen isäntäeliön joksikin muuksi, ja sen mieleen vaikuttava voima viettelee tätä yhä syvemmälle kaaokseen, mikä puolestaan mahdollistaa entistä syvemmän integraation ja voimiennousun.

Koska Khrononthep on tuhottu, amulettilla ei ole enää varsinaista päämäärää. Siihen rakennetun pakenemistoiminnon ja itsesuojeluvaiston tapaisen vuoksi sitä ei ole onnistuttu ottamaan kiinni. Teoriassa Kaaoksen voimat voisivat paikantaa amuletin sen energiajäljen perusteella ja ottaa sen käyttöön, mutta sen nykyinen toiminta aiheuttaa tarpeeksi kaaosta, jotta tätä ei ole nähty tarpeelliseksi. Järjestyksen joukot ovat useampaan otteeseen yrittäneet tuhota amuletin, mutta se on aina onnistunut livahtamaan heidän hyppysistään.

Viitteet[muokkaa]

  1. Koska niiden käyttäytymistä ei jo määritelmällisesti voi ennustaa, hänen loppupäätelmänsä eivät ole kovin huomionarvoisia, mutta Kaaos on löytänyt käyttöä hänen kehittämiensä mallien käytännön sovellutuksille.