Ihminen

Kohteesta Hömppäpedia
(Ohjattu sivulta Lilimi)
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Ihminen
-
Tieteellinen nimi: Homo Sapiens
Tosinimi: lilim
Voimakkuus: E
Vaarallisuus: D
Älykkyys: C

Ihmiset ovat tuntemattomassa vaiheessa Mahtien Mittelöä luotuja viraalisia elämänmuotoja, jotka on suunniteltu niin, että ne pystyvät lisääntymään hyvin nopeasti ja täyttämään laajoja alueita. Lisäksi niiden geneettiseen koodiin on ohjelmoitu piilotettu ominaisuus, jonka avulla on mahdollista vapauttaa suuria voimavaroja hyvin vähäisellä geneettisellä muuntelulla. Tämän ominaisuuden ansiosta ihmisistä voi myös syntyä satunnaismutaatioiden avulla hyvinkin voimakkaita erikoisyksilöitä, vaikka ihmisten keskimääräinen voimien taso onkin hyvin alhainen.

Ei tiedetä tarkalleen, mikä osapuoli on alunperin luonut ihmiset. Viraalisesta olemuksestaan johtuen ihmisiä tavataan lähes kaikkialla Universumimme keskiulottuvuuden alueella, sekä osassa korkeampia ulottuvuuksia. Arvellaan, että ihmisten alkuperäinen tarkoitus oli toimia nopeana valloitus- ja miehitysjoukkona Mahtien Mittelön aikana, ja heidän toimintaansa tuli säädellä hallittujen geenimutaatioiden kautta, jotta erikoisyksilöitä oltaisiin voitu luoda tarvittaessa. Jossain vaiheessa kontrolli ihmismassojen yli kuitenkin menetettiin, ja ihmisistä tuli keskiulottuvuuden laajimmalle levinnyt älyllinen elämänmuoto. Monella planeetalla olevat olennot ovat polveutuneet samasta ihmisprototyypistä; näitä erilaisiin olosuhteusiin sopeutuneita alkuperäisen protoyypin variantteja kutsutaan usein humanoidi- tai ihmisvarianteiksi.

Variantit[muokkaa]

Kosmopoliitteja[muokkaa]

Näitä ihmisvariantteja tavataan laajalti keskiulottuvuudessa tai koko Universumissa. Useat tahot laskevat ne siksi omiksi lajeikseen.

  • Perusmalli: Enimmäkseen Maapallon asukkaiden kaltaisia, suunnilleen 1 g:n painovoimaan ja 1 baarin ilmanpaineeseen parhaiten soveltuvia perusmuotoisia ihmisvariantteja.
  • Kääpiöt: Lyhyitä, tanakoita, parrakkaita, vahvoja ja pitkäikäisiä ihmisvariantteja. Tykkäävät kaivostoiminnasta, metallurgiasta ja jalokivistä.
    • Maahiset: Kääpiöiden edelleen kehittynyt alavariantti, jotka osoittavat suurempa kiinnostusta teknologiaan ja magiaan.
  • Örkit: Rumia, iholtaan pikimustia, tummanruskeita, harmahtavia tai vihertäviä ihmisvariantteja, suosivat useimmiten kaaosta tai pahuutta. Örkit jalostettiin alun perin Pahuuden toimesta jalkasotilaiksi. Örkeistä on olemassa useita edelleen jalostettuja alavariantteja, kuten hiidet, suurhiidet, urukit, suurörkit jne.
  • Puolituiset: Vielä kääpiöitäkin pienempiä ihmisvariantteja, jotka ovat kääpiöitä fyysisesti heikompia ja lyhytikäisempiä. Asuvat omissa oloissaan, joissain maailmoissa tunnetaan enimmäkseen varkaina. Puolituisia oli Maapallolla vielä muutama kymmenen tuhatta vuotta sitten ennen kuin nämä kuolivat planeetalta sukupuuttoon.

Planeettalaisia[muokkaa]

Planeettalaiset ihmisvariantit edustavat sopeutumista erilaisten planeettojen ja maailmojen ympäristöoloihin.

  • Jetonialaiset: Punatukkaisia, tappelusta tykkääviä pitkäikäisiä humanoideja Jetoniasta. Näiden ominaisuuksien oletetaan periytyvän planeetan asuttaneilta alkuperäishumanoidelta.
  • Marsilaiset: Suurisilmäisiä ja hieman Maapallon ihmisiä pitempiä ja laihempia humanoideja Marsista. Kirkkaan värinen iho, joka vaihtelee etnisestä taustasta riippuen.
  • Apokalypsit: Apokalypsiasta kotoisin oleva ihmisvariantti, joka tunnetaan myrkynvihreästä ihostaan ja voimakkaasta taipumuksestaan Kaaokseen. Ainoa nykyään elävä apokalypsi on Kaaoksen Mestari.
  • Jupiterilaiset: Jupiteria asuttava suurikokoinen (pituus jopa 5 metriä) ihmisvariantti. Toisin kun suuresta koosta voisi olettaa, jupterilaiset ovat yleensä pasifisteja ja hieman pelkurimaisia.
  • Venuslaiset: Venuksen matriarkaalisia humanoidiasukkaita, jotka ovat keskimäärin maakalaisia vahvempia ja hieman pidempiä.
  • Keisarikuntalaiset: Keisarin alaisuudessa Keisarikunnassa asuvia ihmisvariantteja, jotka ovat kehittyneet Keisarin runsaskätisen hiekkaenergian käytön takia muista ihmisistä eroavaaan suuntaan.