Magia

Kohteesta Hömppäpedia
(Ohjattu sivulta Taikuus)
Under construction.png Alla rakentamisen!
Tämä artikkeli on harvinaislaatuisen perseestä, koska se on keskeneräinen.
Ota rukkaset ja vasara käteen ja rakenna sitä hieman valmiimmaksi.

Siinä missä mana kertoo erilaisista taikuuden perusvoimien lajeista, tämä sivu keskittyy kertomaan erilaisista tavoista ja keinoista käyttää magiaa, sekä tietenkin kaikista sikasupervaumakeista ultratapporäjähdysloitsuista, joita maagit saavat aikaan.

Taika-ainekset[muokkaa]

Taika-ainekset ovat ainesosia, joissa on korkea inherentti manasisältö, ja joita voidaan siten käyttää katalyytteinä loitsuissa ja esimerkiksi alkemiassa. Yleisiä taika-aineksia ovat esimerkiksi taikavoimaisten olentojen ruumiinosat, kuten luut tai karvat. Esimerkkejä tällaisista aineksista ovat mm. yksisarvisen sarvi, yhdeksänhäntäisen ketun häntäkarvat, lohikäärmeen kynnet, suomut ja melkein kaikki muutkin osat, sekä pegasoksen ja tuulisuden siipihöyhenet. Riippuen alkuperästään, kullakin taika-aineksella on omanlaisensa manasisältö ja ne kelpaavat omanlaisiinsa loitsuihin. Alemman tasoisessa magiassa käytetään taika-aineksina myös maallisempia aineksia, esimerkiksi eri eläinten kuten lepakoiden, käärmeiden, liskojen, pallokalojen ja rottien ruumiinosia, tai muunmuassa hiiltä tai erityisesti puhdistettua multaa. Taika-ainekset ovat oleellinen osa taikajuomien valmistuksessa.

Katso myös[muokkaa]