Toinen Universumin sota

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Toinen Universumin sota (US2) oli suursota, jota käytiin kaikkien Suuntaumusten välillä, ja johon osallistui myös koko joukko keskiulottuvuuden voimatekijöitä, sekä Hjassanin ja Keisarin joukot, jotka taistelivat tässä sodassa Nelosen ja Kolmosen joukkojen rinnalla. Yleisesti hyväksytyn totuuden mukaisesti US2:een osallistuivat käytännössä kaikki Universumin asukkaat tavalla tai toisella[1]. Universal Fighters osallistui myös antamalla taustatukea Nelosen joukoille.

Sota alkoi tiettävästi eräästä pahamaineisesta juopottelureissusta, jolla Hjassan ja Universum Majora olivat yhdessä (mikä taas on suoraa seurausta Hjassan-sodan lopputuloksesta). Pimeässä baarinnurkassa ja melkoisessa hiprakassa nämä kaksi voimakasta olentoa saivat päähänsä fuusioitua yhdeksi mahtavaksi soturiksi ja mennä kännissä remuamaan Kaaoksen hallitsemaan universumin nurkkaan. Tästä seurasi dominomainen tapahtumaketju, joka kulminoitui Universumin suurimpaan sotaan sitten Mahtien Mittelön. Paradoksaalisesti US2 oli itse asiassa ennen US1:ä, mitä selittämään on kehittynyt kokonainen erillinen hömppähistoriatieteen haara.

Sota aiheutti suuren määrän isoja muutoksia Universumissa, ja lopetti sen "kultaisen" suursotien kauden. Sodan seurauksena kaikki Suuntaumukset heikentyivät niin paljon, että niiden resurssit eivät enää pitkään aikaan riittäisi aiempien kaltaisiin suursotiin. Hjassan kuoli sodan lopussa ja tämän perustamat organisaatiot Armada Force ja Gommandoryhmä hajosivat, niiden jäljellä olevien jäsenten lätkiessä kukin omalle taholleen. Lisäksi melkein kaikki Dimension Gapit suljettiin, koska sodan jälkeen kaikki Suuntaumukset keskittyivät vahvivastamaan omia asemiaan vetäydyttyään takaisin niihin nuolemaan haavojaan ja jälleenrakentamaan infrastruktuuriaan. Tästä seurasi se, että keskiulottuvuuden alueella olevien Suuntaumuksia heikompien valtatekijöiden oli mahdollista kasvattaa omia valtapiirejään ja kehittää teknologioita ja kauppasuhteita tarvitsematta pelätä Suuntaumusten välitöntä asioihinpuuttumista.

Hömppäuniversumin sodat
Suuntaumussodat:

Mahtien Mittelö | Kaaoksen sota | Majora-sota | Hjassan-sota
2. Universumin sota | Viimeinen Taistelu

Suuret röhmöfanttisodat:

1. röhmöfanttisota | GigaCorpin sisällissota | Psi-sota | 2. röhmöfanttisota

Suuret avaruussodat:

1. galaksin sota | 2. galaksin sota | 3. galaksin sota | 1. Universumin sota

  1. Yleinen historiankirjoissa toistettu lausahdus on "Atomitkin valitsivat sodassa puolensa ja taistelivat toisiaan vastaan". Tämän anekdootin alkuperää ei tunneta.