Araboth

Kohteesta Hömppäpedia

Araboth eli Seitsemäs Taivas on Taivaan kerroksista korkein. Arabothia ja koko Taivasta hallitsee Kakoyuki Chuokami aspektissaan valon keskusjumalana. Koska hänellä on myös monia muita tehtäviä, hän jättää tavallisesti ulottuvuuden käytännön hallinnon alaisilleen.

Arabothin merkittävin ominaisuus on siellä vallitseva morfinen todellisuusympäristö, joka mukautuu siellä olevien olentojen ajatuksiin tehden tietyissä rajoissa näiden toiveista totta. Arabothiin pääsy on tämän vuoksi tarkasti rajoitettu, ja sinne voivat pysyvästi asettua ilman erikoislupaa vain erityisellä lupakirjalla oikeamielisyytensä ja puhdassydämisyytensä todistaneet.

Arabothia asuttavat sinne tuonpuoleista elämäänsä viettämään päästetyt kuolevaiset sielut, jotka ovat tavallisesti joko Arabothin jumaluuksien omia palvelijoita tai erityislaatuisella tavalla kunnostautuneita Hyvyyden palvelijoita, taivaanenkelit sekä muut Hyvyyden olennot. Kaikista Taivaan kerroksista siellä voi suurimmalla todennäköisyydellä tavata voimallisia valoenkeleitä.

Sfäärit[muokkaa]

Taivaan muiden kerrosten tapaan Araboth koostuu kahdestatoista sfääriksi kutsutusta alaulottuvuudesta. Sfäärit ovat sisäkkäin, mutta niistä jokainen on aina ulompaa sfääriä tilavuudeltaan suurempi. Kullakin sfäärillä on oma alihallitsijansa; seitsemän alimman sfäärin päälliköt ovat enkeleitä, seuraavan neljän Hyvyyden jumaluuksia, ja viimeistä hallitsee Kakoyuki Chuokami itse.

Ensimmäinen Sfääri
  • Päällikkö: Enkeli Sraosha
Toinen Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Ameretat
Kolmas Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Haurvatat
Neljäs Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Spenta Armaiti
Viides Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Khshathra Vairya
Kuudes Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Asha Vahishta
Seitsemäs Sfääri
  • Päällikkö: Arkkienkeli Vohu Manah
Kahdeksas Sfääri
  • Päällikkö: Ashi
Yhdeksäs Sfääri
  • Päällikkö: Aredvi Sura Anahita
Kymmenes Sfääri
  • Päällikkö: Apam Napat
Yhdestoista Sfääri
  • Päällikkö: Mithra
Kahdestoista Sfääri