Kulunkutkisumu

Kohteesta Hömppäpedia
Näkymä Kulunkutkisumuun.

Kulunkutkisumu on Ulottuvuuksienvälisen kauppakompanian omistama avaruuden alue ja ko. aluetta peittävä kaasusumu jossakin päin keskiulottuvuutta.

Sumun tilan ja runsaan interstellaarisen aineksen lävitse on pingotettu vahva elämämanan kenttä, jonka lävitse kaasupilven keskittymiin suunnataan valon elementaalitasolle avattavien portaalien kautta tarkkoja valomanan purkauksia, jolloin pilvessä voidaan käynnistää fuusioreaktio keinotekoisesti, ja sitten erinäisillä keinoilla säätää syntyvän tähden ja myöhempien planeettojen ominaisuudet halutun kaltaisiksi. Näin InDimCon rakennusmestarit ja lifeplace-suunnittelijat voivat rakentaa sumun aineesta tähtiä ja planeettoja Kauppakomppanian käyttöön ja myyntiin sekä tarpeen (ja lompakon) vaatiessa mittatilaustyönä.

Rakennusaineita tuodaan ja pilven koostumusta säädellään InDimCon valkoisen aukon avulla. Se on monihaarainen ulottuvuuksienvälinen yksisuuntainen madonreikä, jonka "sisään"-päät on kytketty useisiin eri mustiin aukkoihin. "Ulos"-päässä aukoista imetty hyperraskas materia puretaan ja sitten joko dekoodataan alkuperäiseen muotoonsa tai jalostetaan erilaisten tertiääristen prosessien kautta tarvittaviksi hiukkasrakenteiksi ja keveiksi alkuaineiksi, jotka sitten vapautetaan valkoisen aukon antipainovoimakenttään ja sieltä varsinaiseen pilveen. Aukon tarkka toimintaperiaate ja rakennustapa sekä se, miten mainittua antipainovoimakenttää estetään repimästä sumua hajalle ovat tarkasti vartioituja ja erikoisen hyvin salassa pysyneitä liikesalaisuuksia.

Taivaankappaleiden valmistuksen lisäksi Kulunkutkisumua käytetään myös moniin muihin tarkoituksiin: monet InDimCon kauppareitit risteävät siellä, ja niinpä sen planeetanlaajuisilta basaareilta ja toreilta on mahdollista löytää lähes mitä tahansa. Kulunkutkisumussa sijaitsee myös InDimCon avaruustelakoita ja muita laitoksia, useita tarkoitukseltaan vähintäänkin hämäriä mutta yhtäkaikki varmasti erittäin tärkeitä hallintorakennuksia sekä kosminen löytötavaratoimisto, josta omaisuuttaan mustiin aukkoihin tai erinäisiin tasku-ulottuvuuksiin hukanneet olennot voivat nimellistä maksua vastaan lunastaa omansa takaisin.