Erebos

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Erebosin (Plutokraattinen) Tehdasvalta (ex- Etelä-Erebos)
Confederate Flag.jpg
(lippu)
Motto: ”-
Sijainti: Erebos-planeetta
Valtiomuoto Tehdasvalta
Hallitsija -
Pääkaupunki Ei
Viralliset kielet Motorola, elektroniikka, botti, Etelä-Erebos
Pääuskonnot Kännykänuskonto 14%, botinuskonto 31%, Etelä-Erebos 53%, Asimovilaisuus 7%
Itsenäisyys 2009
Valuutta KultaKrediitti(GKrd), UniversumDollar(UD)
Kansallislaulu Mä joka päivä töitä teen

Erebos on suuri ja massiivinen, planeetta erään nimettömän tähden sisimmällä kiertoradalla[1]. Planeetan löysivät muinaiset kreikkalaiset n. 600 eKr ja antoivat sille jumala Erebosin nimen. He kuitenkin vaikenivat planeetan olemassaolosta, jotteivät persialaiset olisi saaneet tietää siitä, ennen kuin kreikkalaisten tekniikka riittää avaruuslentoihin. Eikä se ikinä riittänyt, joten planeetta unohtui, kunnes vuonna 2029 se löytyi jälleen arkeologien tutkittua muinaisia Homeroksen papereja,[2] joissa planeetan olemassaolo paljastettiin. Planeetan eläimistö on ollut aikoinaan rikasta, mutta vuonna 2011 tuntematon voima hävitti 9/10 niin älyllisistä kuin älyttömistäkin elämänmuodoista[3]. Planeetan voi huomata 31. päivä kesäkuuta näkymättömistä valoheijastuksista kuun takaa.

Maantiede[muokkaa]

Planeetta kaikessa autiudessaan...

Erebos on todella rikas ja maaperältään hyväalustainen planeetta, joten sinne voisi käytännössä muuttaa ihmisiä. Maaperässä on runsaasti kuparia, tinaa, hiiltä, rautaa, laserkristalleja, useita tuntemattomia mutta kestäviksi todettuja metalleja ja monia mineraaleja. Siksi se on hyvä teollisuudelle, joka kukoisti siellä aikansa.

Vuoret[muokkaa]

Planeetalla on viisi suurta tulivuorta, jotka sijaitsevat pääosin läntisellä alueellaan. Niiden ympärillä ovat "Korkeat Vuoret", joille on aikojen saatossa pesiytynyt joitain vuoristoasukkeja.

Aavikot[muokkaa]

Erebosin ilmastonmuutoksen takia planeetan päiväntasaaja on kuivunut ja aavikoitunut. Siellä kuitenkin harrastetaan vähittäiskeinoviljelyä muutamien alkuasukkaiden toimesta. Aavikoilta tuotetaan suuri määrä metalleja ja pitää itsellään pientä kaivosyhteisöään. Edellä mainitun yhteisön pitkäikäisen hallitsijan, Slave Masterin tiedetään yhdistäneen hetkellisesti planeetan riitaisat kaupunkiyhteisöt Pimeän Liiton avulla ja nousseen hetkellisesti kaupunkivaltioiden yhdistettyjen armeijoiden ylipäälliköksi[4]. Sodan jälkeen Slave Master palasi tuttun kaivosyhteisönsä johtoon tuntemattoman kestoiseksi ajanjaksoksi.

Meret[muokkaa]

Erebosilla on kolme merta; Pieni-, Keskisuuri- ja Suuri meri. Niistä jokaiseen laskee yhteensä vain noin kymmenen jokea, joka tekee niistä erittäin suolaisia (19.3%). Merta planeetalla on n. 13% ja makeaa vettä on n. 5% pinta-alasta.

Napa-alueet[muokkaa]

Planeetan napa-alueet ovat pieniä. Niille on perustettu joitain asemia ja tukikohtia.

Kiertolaiset[muokkaa]

Planeetan kuut ovat erittäin köyhiä, maapallomaisia metsä-ja järvimaita. Niillä on vain pieniä määriä platinaa ja muita metalleja.

Nykyään[muokkaa]

Aiemmin Erebosin omistaja oli Motorola, joka oli muuttanut planeetan laajasti koneellistetuksi tehdasplaneetaksi. Motorolan hallinnon alla planeetalla kyettiin tuottamaan Maapallolta ulkoistetun kiinalaisen työvoiman ansiosta suuria määriä robotteja, avaruusaluksia, erilaisia leijutankkeja ja ohjuslavetteja. Planeetta jakaantui tuntemattomana ajanjaksona pohjoiseen ja eteläiseen hallintopiiriin, joista pohjoisen pysytellessä tiukasti Motorolan alaisuudessa eteläpuoli karkasi anarkiaan ja erosi hiljalleen omaksi "valtiokseen". Eteläpuolen hallitus oli kuitenkin jakautunut ja osittain riidoissa eristyneisyyden ansiosta. Tämä kuitenkin muuttui kun Teletronin johtama Nokia aloitti maailmanvalloituksensa ja lähti sotaan Samsungia ja Motorolaa vastaan.

Ennen kuin Nokia kykeni iskemään Maassa sijaitseviin Motorolan tukikohtiin oli Erebosia tukikohtanaan käyttävän motorolalaisarmeijan sitominen välttämätöntä. Laajan saartorenkaan levittäydyttyä planeetan ympärille ja tuhottua taktisin iskuin valtaosan avaruustaisteluun soveltuvasta kalustosta hangaareihinsa oli Erebosin kohtalo sinetöity. Koska Erebos ei kyennyt liittymään taisteluun Motorolan puolella kyettiin se kitkemään Maan pinnalta verrattaen helposti. Erebosilla Motorolan armeijan divisioonat kääntyivät verrattaen nopeasti toisiaan vastaan ihmisjohdon riitaisuuden johdosta. Lopulta vain unohdetut ja sammuneet robottisotilaat laajojen kaupunkien ja tehtaiden hiiltyneissä raunioissa jäivät kertomaan tarinaa tästä suuresta tappiosta. Toisen Röhmöfanttisodan ajamana Nokian saartorengas jätti planeetan eteläpuolelaisten armoille.

Hitaasti, mutta varmasti etelän kaupunkeja hallineet mahtavimmat sotalordit[5] laajensivat vaikutusvaltaansa ja kohosivat paikoitellen huomattaviksikin sotilasvalloiksi, jotka ottivat keskenään yhteen viikoittain.

Ensimmäinen Galaksin sota kuitenkin kulutti loppuun planeetan vähäisenkin planeetan ulkopuolella merkitsevän sotilaallisen mahdin, sitoen planeetan kohtalon ikuiseen heikosti varusteltujen ryysyläisten keskenäisten kahinoiden kierteeseen.

Viitteet[muokkaa]

  1. Aurinkokunnan ulkopuolella, toisin sanoen
  2. Vastoin yleistä käsitystä Homeros se oli, joka keksi paperin, ruudin ja jalustimen, eivät mitkään riisinsyöjät.
  3. Uudisasukkaiden epäillään olleen päätekijä.
  4. Sodan aikana käyty Erebosin taistelu todennäköisesti hajautti väliaikaisliiton.
  5. Niin ihmiset kuin robotitkin. Etelän ihmispopulaatiot olivat vähäiset, mutta tarpeeksi laajat muutaman 100% biomassasta-periaatteella kootun rosvoarmeijan kokoonpanoon.
Universumin planeetat ja kiertolaiset
Aurinkokunta: Merkurius | Venus | Maapallo (Kuu | Perilas | Porilas) | GigaCorp-planeetta | Mars | Apokalypsia | Jupiter | Saturnus | Uranus | Neptunus | Pluto | Nemesis | Planeetta X | Velorex

Muu Linnunrata: Sirius | Universalia | Jetonia | Mustan Aukon Maa | Aldebaranin aurinkokunta | Betelgeuzen aurinkokunta | Spektronia | Erebos | Kolosseus

Muu Universumi: Surtur | Tc'bjezz'nnmg | Myodanzo | Tluyaian | Planeetta Y | Planeetta Z