Leivänpaahdin

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Leivänpaahdin
Toaster.jpg
Leivänpaahdinten tunnus.
Voimakkuus: A-
Vaarallisuus: C/D
Älykkyys: A

Leivänpaahtimet ovat voimakkaita, yliulotteisia mahtiolentoja, jotka Keskiulottuvuudessa liikkuessaan ottavat tavallisesti Maapallolla leivänpaahtimen nimellä kulkevan koneen muodon. Todellisessa muodossaan ne näyttävät aika tavalla Hjassanilta. Syytä tähän ei tiedetä.

Historia[muokkaa]

Leivänpaahtimet loi Universum Majora Mahtien Mittelön aikana. Mittelön loputtua leivänpaahtimet asettuivat Nelosen ja Kakkosen välissä sijaitsevaan Leivänpaahdinulottuvuuteen, ja alkoivat sieltä käsin hitaan soluttaumisensa muualle Universumiin. Niiden vaikuttimista ei ole varmuutta, mutta niiden epäillään olevan laajentumishaluisia, keräävän tietoa tai molempia. Ne ovat toimissaan maltillisia, hienovaraisia ja salamyhkäisiä, ja niinpä niiden olemassaolosta tietävätkin vain harvat, ja niiden agendasta ja tekemisistä vielä harvemmat.

Voimat[muokkaa]

Leivänpaahtimet ovat luonnostaan erittäin taitavia energian käyttössä, ja osaavat myös jonkin verran psioniikkaa. Ne ovat erityisen lahjakkaita sähkö- ja lämpömanipulaatiossa, ja osaavat alkuperänsä vuoksi käyttää rajallisesti majoraenergiaa. Lisäksi niiden kykyrepertuaariin kuuluvat erilaiset hämärät leivänpaahdintemput, joihin liitty useimmiten räjähdyksiä. Kuten yllä mainittiin, ne osaavat muuttaa muotoaan, tavallisesti leivänpaahtamiskoneiksi mutta myös muihin valemuotoihin.

Lankeminen[muokkaa]

Leivänpaahtimille ominainen suuntaumus on järjestys-hyvä. Kuten enkeleille, leivänpaahtimillekin on kuitenkin mahdollista langeta. Lankeamisen tuloksena voi olla joko vampyyrileivänpaahdin, kun leivänpaahdin lankeaa Pahuuteen, tai anti-leivänpaahdin, kun Kaaoksen voimat rekrytoivat leivänpaahtimen riveihinsä.

Hallinto ja järjestäytyminen[muokkaa]

Paahdinten ylikuningas Jotronix.
  1. Ylikuningas Jotronix: Leivänpaahdinten korkein johtaja, jolla on viimeinen sana kaikkein tärkeimmissä kysymyksissä.
  2. Lordikanslerit (14 kpl): Päättävät yhdessä ylikuninkaan kanssa kaikkia leivänpaahtimia koskevista asioista. Sota-aikana johtavat strategiaa ja komentavat tärkeimpiä rintamia.
  3. Conquer-mestarit (useita satoja): Johtavat lordikanslereilta saatujen tehtävien toteuttamista ja toimivat sodassa kenttäkomentajina.
  4. Rahvas (monia tuhansia): Toimivat käskyjen täytäntöönpanijoina, agentteina ja rivisotilaina.