Kulunkutki

Kohteesta Hömppäpedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Kulunkutkit ovat keskikokoisia, lähes tulkoon passiivisia kaaosotuksia. Ulkoisesti täysikasvuinen kulunkutki muistuttaa lähinnä erakkorapua, sillä erotuksella, että niiden halkaisija on kaksi metriä, ja täplikkäästä ulkokuoresta työntyy näköelinten suuntaisesti pitkähkö putkimainen uloke, jonka lävitse ne voivat laukoa elimistönsä tuottamaa koherenttia valoa[1]. Toisena erikoisominaisuutena voidaan pitää tai olla pitämättä kulunkutkien suurta vastustuskykyä säteilylle, myrkyille ja muille mömmöille.

Kulunkutkit evakuoitiin tunnetusti vasta nykyisen universumisyklin alkumetreillä eräästä Linnunrataa lähellä sijainneesta galaksista, eräältä kohtuullisen vehreältä planeetalta. Planeettaa tuolloin vielä hallinnut, myöhemmin syrjäytetty paha hämähäkkilohikäärme[2] Karakawar Rosirakirys suhtautui asiaan rauhanomaisesti, luonnollisestikin vasta tuhottuaan muutaman matalatasoisimmista noutotehtävään joutuneista kaaoksen agenteista. Kulunkutkit siirrettiin välittömästi Kaaoksen Mestarin ylläpitämään osavaltioon, jossa suurissa kasvatustarhoissa kulunkutkit lisääntyivät ja kasvoivat aikojen saatossa suuriksi yhdyskunniksi, joita jalostettiin vuorokauden ympäri omiin tarkoituksiinsa. Vuosituhansien kasvatustyön jälkeen vahvimmat yksilöt erotettiin yhdyskunnista ja sijoitettiin Kaaoksen etulinjaan kevyen kenttätykistön, anti-ilmavoimien ja yleisten kaaoshärpäkkeiden tehtäviin harjaantumisensa mukaan.

Under construction.png Alla rakentamisen!
Tämä artikkeli on harvinaislaatuisen perseestä, koska se on keskeneräinen.
Ota rukkaset ja vasara käteen ja rakenna sitä hieman valmiimmaksi.

  1. Ei kommentteja.
  2. Lohikäärme varustettuna kahdeksalla hämähäkkimäisellä lisäraajalla ja mustan energian hengitysaseella.