Skorpionimies

Kohteesta Hömppäpedia
Skorpionimies
Skop.PNG
Tyyppi III: n edustaja, Uriqiié-taistelija sekä normaaliyksilö mittasuhteessa (yksityiskohtia typistetty)
Tieteellinen nimi:Homo Skorpiones
Tosinimi:Sk'ra-lilim
Voimakkuus:E+
Vaarallisuus:D
Älykkyys:C
Luoja:Kivi-paperi-sakset

Skorpionimiehet, lyhemmin skopit, ovat Keskiulottuvuudessa laajasti vaikuttava, huomattavasta[1] söpöydestään tunnettu keskiheikko humanoidilaji. Skorpionimiehiä ei kuitenkaan tule aliarvioida; massojensa avulla skopit ovat saattaneet hyvinä päivinä[2] polvilleen useita Keskiulottuvuuden imperiumeja, Kaaoksen Avaruuspoikain legioonia sekä Alempia Taivaita[3]. Universaalin tasapainon onneksi skopojen pitkäaikainen miehitys imee, vaikka olennot saavatkin saapumisellaan aikaan vakavuusaste yhden tasoista tutinaa vastavoiman muodostelmissa.

Skopojen eliitin muodostavat Ultra-Panzer SturmGruppe (UPSG, joskus Uriqiié)[4], Tyyppi III:ksi kutsuttu raskaasti panssaroitu taistelijaluokka sekä kuningas Skopocus I perillisineen[5]. Kuningas on UPSG:in jäseniä muistuttava, vieläkin suurempi demoninen hirviö joka on aseistettu todellisuutta laajasti vääristävällä hilparilla[6].

Tavallisten skorpionimiesten ulkonäkö ja tavat poikkeavat poikkeuksellisen paljon mielikuvanmukaisesta demonisesta humanoidihirviöstä; ihmistä lyhyemmät, lutuset[7], lapsenomaiset hattaraa ja mansikkajäätelöä syövät[8] olennothan eivät voisi olla kaaoottisia? Jokatapauksessa perusjoukkojen tukemista suuremmilla tykeillä sovelletaan vasta viime kädessä, kun "siisti" ja "huomaamaton" operaatio ei toimi. Keskiulottuvuuden asukkaat saattavatkin säikähtää keskimäälyjen hyökkääjien vaihtumista verenhimoisiin ja kuolaaviin jättiläisdemoneihin.

Varusteinaan skopot käyttävät mekaanisia, motorisoituja siipiä[9] sekä taistelusauvoja[10], jotka ampuvat korkeajännitteisiä salamoita.

Viitteet[muokkaa]

  1. HYVINKIN huomattavasta, tark. ott.
  2. Tarkalleenottaen "This is a Good Day to..." -tason hyvinä päivinä.
  3. Matalan tason hyvisten kornisti nimeämiä yksityisiä sillanpääasemia. Muodostavat tästä huolimatta jonkinasteisia suhteita Kakkoseen.
  4. Jättimäisiä, useita kertoja ihmisen kokoisia epäsöpöjä hirmuja.
  5. Kaikki kolmetoista.
  6. Verinesteesi muuttui yhtäkkiä magmaksi. Ai haarniska? Paperimassaa.
  7. Älä anna ulkonäön hämätä.
  8. Sokeri on luultavasti ainoa ravintoaines, jota skopot tarvitsevat. Luultavasti suuri osa skopojen päätä vailla tehdyistä invaasioista on yksinomaan hattaranpuutteen aiheuttamaa.
  9. Soveltuvat avaruuslentoon.
  10. Ultra-Panzer SturmGruppella hilparit, panssaritaistelijoilla joko salamatykki tai taistelukynnet.